12. března 2016

Dohánění restů | Přečteno za leden

Omluvte mě! Radeček je chudáček, který se nemohl dostat na blog, protože... měl úmrtí v rodině? ...mu lékaři našli zhoubný nádor? ...ho vyhodili ze školy? Kecám. Mohl jsem se dostat na blog a moc dobře jsem o tom věděl, ale byl jsem prostě líný prase. (Doufám, že oceňujete alespoň tu mojí upřímnost.) No a lepší už to se mnou asi ani nebude, každopádně teď náladu psát mám a přináším vám krátké povídání o mém čtení v měsíci lednu. :) Byl bych přidal i shrnutí jako takový. ale už si nepamatuju, co jsem si koupil.

Přečtené knihy:


Otka, Kody Keplingerová

Otka byla první knihou, kterou jsem začal rok 2016 a výběr to byl naprosto skvělý. Strašně rád bych konečně dopsal tu recenzi, kde pěju ódy, ale právě proto, že jsem stále (i dva měsíce po dočtení) plný nadšených dojmů, nedokážu svůj názor zformulovat do nějaké kloudné formy. Každopádně Otka je fakt skvělá, ve své kategorii netypická, vtipná a já si jí naprosto užil. 
Hodnocení na GR: 5*



Rudá královna, Victoria Aveyardová

Tohle měla být knížka, o který ode mě dost uslyšíte, protože je prostě mega supr čupr, nadupaná akcí a je kůl a božácká, no nadšení se nekonalo. Scény byly nelogické, postavy mě fakt štvaly a celkově mě hrozně deprimovalo, že z toho nejuchám tak jako ostatní. Ale číst se to dalo, občas to bylo dokonce příjemný, jen to prostě není knížka nějakých chvályhodných rozměrů. A dvojku si přečtu. Asi.
Hodnocení na GR: původně 2*, momentálně 3*





Kafe a cigárko, Marie Doležalová

Hádejte koho jediného na světě neuvěřitelně při čtení vytáčel ten kravskej formát? MĚ! Knížka jako taková je překrásná (o čemž svědčí mimochodem i ta cena), ale četla se fakt debilně. Jinak je vážně krásně provedená, nechybí jí ani vtipné a originální ilustrace a šmrnc tomu dodává především ta modrá ořízka. Ale jinak není nač si stěžovat, protože jsem si tuhle knížku absolutně užil. Byla fantastická, vtipná a umím si představit, že se k nějaké z jejích kapitol vrátím. Setkal jsem se s názory, že to není ideální na čtení v kuse, každopádně já jí zhltnul za dva dny. 
Hodnocení na GR: 5*
Divergent / Divergence, Veronica Roth

CooBoo zrovna oznámilo, že vydá celou trilogii s filmovými obálkami a na mě najednou přišla obrovská chuť si dát re-reading Divergence. A tak jsem se vykašlal na všechny knížky, který čekají na to, než si je jejich veličenstvo vezme na kontrolu, popadl jsem Divergent a dal se do čtení. A strašně moc mě to v tej angličtině nebavilo, tak jsem to nakonec dokončil v překladu. A připomnělo mi to, jak moc dobrá knížka to je. Utvrdilo mě to v tom, že kdo řekne o Divergenci, že je o ničem, měl by se plácnout přes čumák, protože to pojednává o něčem strašně důležitým a to odvaze a překonávání strachu.
Hodnocení na GR: 5*

Lovykně snů: Osudové rozhodnutí, Lisa McMann

Leden jsem zakončil závěrečným dílem série Lovykně snů. A budu velmi stručný: nelíbil se mi. Vůbec. Spíš jsem tu knížku prolítl, než přečetl. Každopádně mám další sérii z krku.
Hodnocení na GR: 1*









Když se na to koukám zpětně, leden se docela vyvedl. :) Co vy v lednu, taky jste našli nějaké perly? :)

7 komentářů:

  1. Páni! Divím se, žes dal OTIČCE takový vysoký hodnocení, já sama jsem ji nedočetla, zasekla jsem se kdesi v polovině, ale co tak koukám, asi jí dám druhou šanci. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Otka je boží! Já si jí naprosto užil! :D Ale jestli se ti nelíbila první půlka, tak to popravdě řečeno asi ani nemá cenu... :D Nicméně to můžeš zkusit. :)

      Vymazat
  2. Ten problém znám, zapomenout, co si koupíš... :D
    Rudá královna se mi teda líbila a dost :D Formát Kafe a cigárka mě taky dost překvapil, ale vůbec nevím, co od toho čekat :D A Divergenci bych si taky měla přečíst, co :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kafe je boží :) A Divergenci by sis rozhodně měla přečíst!

      Vymazat
  3. Jo, a proto si pečlivě zapisuju každou koupenou knihu i s datem :D
    Ten formát u Kafe a cigárka mě taky štve, mám pocit, že to je jen z důvodů, proč mě zase tolik netáhne - jak bych ji totiž měla sakra dát do knihovny?! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi taky začnu, i když... moje lenost... :D A Kafe je boží, takhle přicházíš o hodně. A v knihovně možná nezapadá, ale hlavně se tam vejde. :D

      Vymazat
  4. OTKA mě láká už sakra dlouho :D Je to přesně moje charakteristika :D

    OdpovědětVymazat