2. dubna 2016

Přečteno za březen

Březen byl hojný měsíc, co se týká mě a čtení. Byl jsem dost pozadu a uvědomoval jsem ti to, takže jsem zabral a nakonec jsem přečetl 7 knížek a jednu rozečetl. Dohnal jsem tak i svůj nedostatek ve výzvě na Goodreads, kde mám za cíl přečíst za tento rok 75 knih.


Dám ti slunce, Jandy Nelson

Začal jsem touto peckou od CooBoo. Na Slovensku Slunce vybuchlo ještě před Vánoci a u nás zanechalo obrovskou vlnu nadšení v únoru. Dám ti slunce je z části rozhodně jinačí knížka, oproti ostatním. Je to takový podivínský ekvivalent těch lepších Young Adult knížek. V knize je spousta umění, sourozenecká láska, rodinné problémy, mladá láska a vlastně nijak nevybočuje z typické šablony YA Contemporary, je to vlastně dost stejný, ale je to zabalené v takové originálnější a netradiční formě. Na knize se mi hodně líbil optimismus, se kterou byl příběh podáván a kterou byla Nelsonová schopna udržet i přes téma smrti v rodině.
Hodnocení na GR: 4*


Dopisy na konec světa, Ava Dellaira


Na tuto perlu jsem měl chuť napsat recenzi a tak jsem tak učinil. Každopádně se mi tahle věc vůbec nelíbila, ani jsem jí nedočetl, pouze prolistoval. Dopisy osobně nevnímám jen jako ztrátu času, ale jako vyloženě špatnou knihu. Fakt si nemyslím, že je dobrá a divím se, když na tuhle knížku najdu pozitivní názor, protože mi přijde fakt strašně hloupá. Je prostě nedostačující.
Hodnocení na GR: 1*





Tahle píseň ti změní život, Leila Sales

Pokračoval jsem s mojí milovanou Písní... Knížku jsem četl už jednou a hned jsem si jí zamiloval. Pamatuju si přesně, jak jsem si jen tak pročítal knížky, vzal tuhle, přečetl první větu a následující dva dny jsem knížku nevydal z ruky. Když jsem jí četl prvně, na konci mi ukápla slza a ač jsem teď přesně věděl, jak bude knížka končit, podruhý se spustila lavina. Zasáhlo mě to asi mnohem víc než předtím, a já s klidem můžu říct, že tohle dílo je jedno z nejlepších, co jsem kdy četl. Seriozně. Myslím, že byste si to měli přečíst.
Hodnocení na GR: 5*



Už budu!, Selma Lønning Aarø
Když jsem si tak rozmrzele vybral další knížku s tím, že tentokrát se zasměju, nečekal jsem, že budu mít co do činění s nejhorší knížkou, kterou kdy přečtu. Tohle přejdu hodně rychle. Nečtěte to. Je to naprostej průjem, dno, stoka současný literatury. V Goodreads to mám v položce fekál. Je mi líto, že jsem podpořil autroku a nakladatele touto koupí, protože na tohle je škoda papíru. A rozhodně to není vtipný.
Hodnocení na GR: 1* 






Tokyo Ghoul #1, Sui Ishida

Moje první manga! Tak trochu z donucení, ale co. Bylo to krátký, příjemný a rychle po tom ubývají knížky do výzvy. :D Rozhodně budu pokračovat.
Hodnocení na GR: 3*










Lady Gaga: Hledání slávy, Paul Lester
Tohle se mi líbilo. Bylo to krátký, zajímavý, netradiční a pojednávalo o mojí oblíbené osobnosti a jejích začátcích. Pro čtenáře, který se o Gagu nezajímá to bude možná trošičku tuctové, zato ale zajímavé a pro mě jako pro jejího fanouška to bylo dost zásadní a důležité. V knize je spousta myšlenek či výroků, které mě zaujaly a samotný příběh Gagy je více než inspirativní.
Hodnocení na GR: 5*



Jedovatá slova, Maite Carranz
Poslední knihou, kterou jsem stihl dočíst za březen byla Jedovatá slova. A líbilo se mi to. Mělo to naprosto perfektní charaktery, skvěle vylíčené rodinné vztahy a taky málo stránek. A bylo to hezky, netradičně napsaný. Ale taky to bylo zdlouhavější, než bylo nutné, předvídatelné a nijak originální. Ale být pár úprav, seriozně by se to mohlo dát zkušenějšímu čtenáři. Psychologizace postav je tu fakt skvělá.
Hodnocení na GR: 3*




Četli jste některou z knih? Co vy a měsíc březen, kolik jste toho přečetli? :)

2 komentáře:

  1. Z tohoto jsem četla pouze Dopisy na konec světa a musím uznat, že máš naprostou pravdu :) Mě se však líbila atmosféra té knihy, taková neobvyklá.

    OdpovědětVymazat
  2. Hm, no, kaju se, z tohohle jsem nečetla nic :D Dám ti slunce mě hrozně láká, ale asi budu muset počkat do června na narozeniny :D Já ti nevím, s těmi Dopisy, možná to zkusím, je na to tolik špatných názorů, že se mi do toho chce :D

    OdpovědětVymazat