30. června 2016

Přečteno za červen

Červen se překvapivě a především netradičně bohužel nenesl v mém nejlepším výběru knih. Nevím jestli to bylo i mojí náladou, ve škole jsem dopisoval poslední testy a celkově jsem měl dost nabitý program - lítaní po nemocnici, předoperační... Co se počtu týče, přečetl jsem 5 titulů, a z toho jsem 4 ohodnotil hodnocením nižším, než jsou dvě hvězdy z pěti. Ostatně, podívejte se sami...


Smolná sezóna, Moira Fowley Doyle
Ne, s touhle knížkou jsem neměl smůlu. Byla prostě špatná. Od té doby co publikovala Lockhartová Ostrov lhářů se spousta autorů snaží napodobit koncept jejího příběhu a já mám takový dojem, že se slavným plot-twistem lehce inspirovala i tady slečna autorka. Víte, tohle je takový ten typ knihy se zažitou šablonou, kdy můžete být sice napjatí, jak se to celé vybrví, ale vy přesto znáte průběh děje, a tak, když má nastat moment překvapení, vám se to buď líbí anebo ne. A mně se to nelíbilo. Nehledě na to, že autorka neumí vyvolat sebemenší napětí a plno věcí je zde nepodstatných či nevysvětlených.
Hodnocení na GR: 2*


Ten, kdo stojí v koutě, Stephen Chbosky
Tohle je kniha, které jsem udělil jako jediné nějaký obstojný rating, a to sice plný počet hvězd. Ten, kdo stojí v koutě je výjimečná kniha. Odehrává se v mých oblíbených devadesátkách a má naprosto fantastické postavy. Charaktery zde působí komplexně a autenticky a kniha celkově není tak prvoplánová, jako jiné z jejího žánru, naopak, je velmi flexibilní a já se k ní mile rád budu do budoucna vracet. Je to kniha, která může člověku dost dát a ukázat. (recenze)
Hodnocení na GR: 5*





Proč jsme se rozešli, Daniel Handler
Tato očím lahodící perlička z nakladatelství CooBoo byla u mě zklamáním. Kniha je o rozchodu dvou teenagerů a už to působí skvěle, takový koncept se přece jen tak nenajde, ale příběh samotný je velmi slabý. Nudný, nezáživný, tuctový. Kniha se sice příjemně čte a příjemně se na ní kouká, ale to je asi všechno. (recenze)
Hodnocení na GR: 2*






Všem klukům, které jsem milovala, Jenny Han
Ne. Ne. Ne. Myslel jsem si, že to bude přinejmenším něco příjemného na léto, ale ono ne. Ze začátku se to četlo nádherně, ale strašně pomalu rozbíhalo. A když se to nerozběhlo ani na sto padesáté straně a samotné téma knihy se zde řešilo minimálně, už jsem měl dost. V této knize se řeší absolutní blbosti a navíc zde najdete sakra hloupou hlavní postavu. Jestli chcete příjemnou YA romanci, přečtěte si Eleanor & Park, Tím všechno začíná nebo třeba Dám ti slunce, ale ne Hanovou. Ta vám za čas, peníze a rozčilování fakt nestojí. 
Pro ujasnění: Poslední třetinu knihy jsem prolistoval. Doslova. Asi během pěti minut.
Hodnocení na GR: 1*



Ledové oči, Katrin Stehle
Tyhle fragmentí Young Adult thrillery jsou skvělé letní čtení, pokud jsou tedy dobrý. Naneštěstí, tahle nebyla. 
Hodnocení na GR: 1*











Červen u mě nedopadl co na pohodu, ale můžu vám prozradit, že červencové čtení mi začalo skvěle. Takže minimálně dvě dobré knihy byste příští měsíc mohli u mě vidět. Co vy, četli jste některou ze zmiňovaných knih? A jak se vám líbila? :)

6 komentářů:

  1. Nesouhlasím s tvým hodnocením u Všem klukům, které jsem milovala. Knihu hodně doporučuji, když k nám do knihkupectví přijde bezradná maminka a hledá něco pro svou teen dceru, něco bez sexu a příjemného a právě to pro mě tato kniha je. Nám se se sestrou děsně líbila, stejně tak pokračování. Dám ti slunce i Eleanor a Park jsem též četla a také to byly super příběhy. V porovnání s nimi ve Všem klukům, které jsem milovala chybí závažné téma, které tě asi na tom tak láká, jinak nevidím rozdíl. Jsou to romance. Ale je to tvůj názor, samozřejmě, já píšu svůj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neláká mě nutně žádné závažné téma, stačilo kdyby to byla prostě příjemná oddechovka s lépe vylíčeným závěrem, ale to tahle kniha není. Nachází se tady opisy - oblečení, jídla, značek a všeho možného (k čemu???), postavy se chovají naprosto nelogicky a neautenticky (fakt by sis dokázala, že přiběhneš ke klukovi a prostě mu najednou dáš pusu?), a co především, záměr autorky? Jaký? Ta knížka na člověku nezanechá nic, co by ho mohlo inspirovat či ovlivnit, ale jestli se ti to jako taková jednorázovka líbí, tak to je tvoje plus, ale na mě to nezanechalo nic, co by mě donutilo tomu zvýšit rating.
      A co se srovnání Dám ti slunce s E&P oproti Klukům, to mi přijde dost nemístné. Nejenom pro "závažné téma", ale třeba Dám ti slunce je příběh, kde není jen milostná linka, je to komplexní knížka o sourozenectví, rodině a hledání identity, stejně jako E&P, což je příběh o dětech, které se přes svoje dispozice a životy do sebe zamilují, ale zároveň to autorka nehraje na notu, jakože to je prává láska. Prostě krásná první dětská láska, což Kluci nejsou. Vždyť tam to je jedno klišé za druhým a autorka tam v nějaké slušnější míře nezakomponovala nic originálního.

      Vymazat
  2. Mně se na Všem klukům, které jsem milovala líbí ta rodinná soudržnost, korejské tradice a to, jaká Lara Jean je. Popis toho, co Lara Jean nosí, co si oblékala mě bavil, protože se mi její vkus celkem líbí a také mi to v hlavě dokresluje její profil. Asi nevíš, jak bláznivé dokážou někdy holky být (ano, dokázala bych si to představit, a nejen to :D, ale to už je jiná story:D). Dám ti slunce je nejlepší kniha v YA, co jsem četla, jsou tam přecejen ale dvě dějové linky, hlavní hrdina gay a kniha skrývá rodinné tajemství, je akčnější a dramatičtější. Všem klukům je podle mě právě oddechovka, taková rodinná, milá. Možná je nefér, je srovnávat ale s tím si začal ty v článku:D: ,,Jestli chcete příjemnou YA romanci, přečtěte si Eleanor & Park, Tím všechno začíná nebo třeba Dám ti slunce, ale ne Hanovou.".
    Eleanor a Park zas přišla tuctová mně (nebo spíš jsem si pomyslela, že jsem na to stará či co, ale to by se mi nemohly pak líbit jiné knihy, které se mi líbí), takový divný příběh, ale v pohodě. Všechny tři jsou super (pro mě), akorát každá jiným způsobem. A co zanechala? No, jelikož je to první díl tak ve mně zanechala napětí, co bude dál:).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Korejské tradice byly super, ale opisy o neustálém konzumování či připravování pokrmů na mě byly moc. Opisy outfitů a dalších blbostí se mi nelíbily, nemám proti opisům nic, ale musí mít v knize svůj záměr, vylíčit charakter by měl autor rozhodně zvládnout bez použití prostředků, jako co-si-vezmu-dneska-na-sebe, to akorát zdržuje děj.

      A knihy jsem nesrovnával, doporučoval jsem tu četbu, která podle mě stojí za uvážení oproti zmiňované knize. :)) Každopádně díky za projevení názoru.

      Vymazat
  3. Ledové oči byly vážně děs, ale Smolná sezóna ss mi líbila. Ten, kdo stojí v koutě ke samozřejmě klasika, miluji ji. Proč jsme se rozešli mě čeká doma :) Pěkné shrnutí :)

    OdpovědětVymazat
  4. Smolná sezóna u mě dopadla stejně špatně. Bylo to prostě o ničem. Nuda a "překvapivý" závěr, snaha o velké odhalení na konci... A navíc mě hrozně štvaly postavy - zase byli všichni takový vyvolení, nebo to tak na mě alespoň působilo.
    Nicméně jsem ráda, že nejsem jediná, kdo má takový názor, všem ostatním se to asi líbí. :D :)

    OdpovědětVymazat