3. června 2016

Přečteno za duben a květen

Že jsem línej už víte. V dubnu a částečně i květnu mě ale moje lenost naprosto skolila a já dohromady přečetl pouze 6 knih (z toho jeden obrazový průvodce :----))). Nicméně jsem dnes popadl foťák a něco teda nafotil. A tady to je:


Deklarace smrti, Gemma Malley
Můj první re-reading Deklarace smrti neboli Přebytečných. Knihu mi koupila sestra, ještě když jsem byl dítě a chodil základku a naprosto jsem jí zbožňoval. Je škoda, že to nepřetrvalo doteď. :D Je to dost tuctová a ničím obyčejná dystopie, čtením nic nezkazíte, ale knížka vám stoprocentně nic nedá.
Hodnocení na GR: 2*








The Fault in our Stars aka Hvězdy nám nepřály, John Green
Dále jsem se pustil do dalšího re-readingu, a to sice Hvězd v angličtině (ale pak jsem to dočetl v češtině, protože lenost) a bylo to vlastně moc fajn. Tu knížku mam rád a myslím, že jí nemusím představovat. Podle mě je tam plno fajn myšlenek a i přesto, že je tam Augustus, což je ta nejklišoidnější postava v celé naší galaxii, mám tu knížku vlastně dost rád.
Hodnocení na GR: 4*







Delirium, Lauren Oliverová
Jako další jsem si vybral Delirium, což je další dystopie, od mojí nejoblíbenější autorky Lauren Oliver (nebo je aspoň jedna z několika). Kdo to neví, tak už to ví. Oliverovou miluju (a momentálně umírám při pohledu na fotky z připravovaného filmu na Chvíli před koncem). Každopádně idea Deliria je jedna z nejoriginálnějších dystopických myšlenek vůbec - svět bez lásky a citů. Bohužel základ tvoří dost známý a dalo by se říct jalový zamilovaný pár řešící trable s láskou, což ten potenciál hodně brzdí. Ale já tohle víceméně čekal. Oliverová se zaměřuje především na charaktery, které jsou bezchybné, a děj je u ní až na druhém místě, což se sice škoda, ale postavy vylíčí fakt perfektně. Celkem se mi to líbilo, až na to, že se to místy trošičku táhlo.
Hodnocení na GR: 3*


Divočina, Cheryl Strayedová
Začalo se oteplovat a mě popadla chuť přečíst si něco tématického, a tak jsem sáhl po Divočině. A skončil jsem asi v polovině. Divočina není špatná kniha, jen je určena pro dost specifičtější čtenářskou skupinu (je to prostě vhodný pro někoho, kdo zažívá něco podobnýho jako sama Cheryl - nešťastnej život, mrtvou matku, ztroskotaný vztah, potrat,...), nicméně i tak obyčejnému čtenáři může Wild něco předat. Ukáže, že si člověk musí najít cestu jak se vypořádat s depresemi, vychýleným citovým rozpoložením, s životem samotným a to se mi na té knížce vlastně dost líbí.
Každopádně hned nato jsem si pustil film a páni... nářez. Spojení úžasných scenérií, fantastické kamery, naprosto jedinečné a dokonalé hudby a bezchybné Reese tvoří něco výjimečného... Je to dost emočně vysilující film, ale taky neskutečně inspirativní. Takže za mě ve výsledku film.
Hodnocení na GR: 2*


The Mortal Instruments: City of Bones, Cassandra Clare
Pak jsem dostal chuť číst v anglině a tak jsem popadl první díl Nástrojů smrti. Ty už jsem četl přes třemi lety v češtině a bylo to naprosto skvělý, moc rád jsem si to připomněl. Měl jsem trochu strach, ž těch 500-ti stránek, ale nebylo proč. Zatím se mi nedostala do ruky knížka v angličtině, která by byla čtivější. Styl psaní Cassie je osvěžující, příjemný a zatraceně moc čtivý. A překlad na originál definitivně nemá, sice jsem nerozuměl všemu, ale kdybych si tohle měl přečíst znova (a já se tomu rozhodně nebráním), tak jedině v angličtině. Bylo to fakt dokonalý. 
Hodnocení na GR: 4* (Ale berte to jako 5*, protože rezerva na další díly + tam bylo pár zbytečností, což mě ale netrápí, vzhledem k tomu, že to je prvotina.) 


Oficiální obrazový průvodce k filmu Město z kostí, Mimi O'Connorová
Protože jsem měl takovou TMI-náladu, vzal jsem si, kromě filmu (ok) a seriálu (fuj a fuj), obrazový průvodce k filmu, který jsem během chvíle zhltl. Jsou tu skvělé zajímavosti a pro fanoušky je to fakt povinnost. Aktuálně je za pakatel v Levných knihách, tak toho využijte.
Hodnocení na GR: 3* 







Četli jste vy některou ze zmiňovaných knih nebo snad plánujete? :)

4 komentáře:

  1. Četla jsem jen Hvězdy a to už je pěkně dávno! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nečetla jsem zatím žádnou. Ale Deklaraci mám doma a Delirium si už plánuji přečíst pěkně dlouho. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Člověče, já to Město z kostí v té angličtině zkusím, protože v češtině mi to přišlo hrozně utahané :D Je škoda to zahodit jen kvůli překladu, takže jo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On ten překlad tomu dost přidává, v originále je to fakt výjimečný. :) Zkus to!

      Vymazat