1. srpna 2016

Produkční shrnutí | Přečteno za červenec!

Nechce se mi začít další shrnutí - co teprve shrnutí, rovnou článek - všeobecně známým faktem, že jsem línej, ale já musím. Takže, pro ty z vás, co to nepostřehli, jsem línej. A proto - virbl prosím - je pro mě neskutečné překvapení, že jsem za červenec zvládl přelouskat 12 knih! Z toho tři v angličtině, přičemž jsem si dokonce poležel několik dní v nemocnici (operace), kde jsem ale nečetl, a taky dokoukal re-watching Teen Wolf, což bylo asi 40 epizod. A co je nejlepší, a vlastně to nejvíc prapodivný - nezanedbával jsem blog! 

Vy si asi představujete pod slovem produkce tůru někde po lesích, nebo hůř, po kopcích, ale pro mě je představa produkčního léta právě tohle. Válet se, chatovat, něco si přečíst, shlédnout, napsat, nafotit a poslechnout si, přičemž matičku přírodu mít hodně daleko od sebe (pokud není bouřka nebo neprší, takový počasí miluju, léto nesnáším), takže jsem samozřejmě více než spokojen.

Co se knih týče, začalo to naprosto dokonale, dokonce jsem si myslel, že by červenec mohl být něco jako zázračný měsíc, protože prvních šest knih jsem ohodnotil 4-5* a všechny byly fak super. Že jsem jedné nedávno změnil hodnocení ze čtyř na tři hvězdy ignorujte. A svým způsobem to fakt zázračný měsíc byl, protože se mi líbily fakticky všechny tituly. Jen hodnocení... u jedné knížky nevypovídá. Ostatně, podívejte se sami:


Než jsem tě poznala, Jojo Moyes (recenze)
Tohle je kniha, jejíž čtení bylo super, kdyby nebylo posledních stovky stran. Moyesová ukázala, že psát umí - v knize najdete bezchybné charaktery, úžasně ztřeštěnou hlavní hrdinku a skvělý britský humor. Knihu jsem přečetl bleskově, četla se rychle, napsaná byla svěže, nicméně zklamala mě milostná linka příběhu. Ke konci to bylo tuctové, předvídatelné a v závěru i patetické. Nicméně na téhle knize miluji postavy a vylíčení rodinných vztahů, které bylo absolutně dokonalé. A taky miluju Lousu, protože je to největší borka. 
Hodnocení na GR: 3* (původně 5* a pak 4*)





Speak, Laurie Halse Alderson
Tuto knihu s bezchybnou obálkou jsem měl na seznamu sakra dlouho. Jako dítě jsem se zamiloval do filmového zpracování Mluv s Kristen Stewart a když jsem se dozvěděl, že mi jí Yoli vydá, byl jsem štěstím bez sebe. Protože jsem se ale bál nějakého otřesného grafického počinu, uklohnil jsem si jí za čtyry dolary v bazaru. Netušil jsem, které vydání mi přijde, ale jsem neskonale vděčný, že právě toto, protože ta obálka je neskutečně krásná a má v sobě příběh, který vám o ději řekne více než dost. Co se vnitřku týče, nic vám neřeknu! Jen, že si to musíte přečíst, protože je to překrásná knížka o sebenalezení, bolesti, šikaně, a o něčem i mnohem horším, ale podaná bez patetičnosti a naopak s humorem, v čele s osobitou hlavní hrdinkou. Film považuji za lepší, ale vy si tu knížku prostě musíte přečíst. Tohle je dost závažný téma.
Hodnocení na GR: 4*

Ostrov lhářů, E. Lockhart
Tohle byl můj první re-reading a dopadlo to tak, že jsem tej knížce udělil napodruhé o hvězdu více a dal tak plný počet. Na blogu jsem o téhle knížce řekl dost, takže krátce: Je to boží a je to knížka na míru ušitá pro mě.
Hodnocení na GR: 5*










Potrhaná křídla, Ruta Sepetys (recenze)
Úžasná knížka se skvělou atmosférou a dokonalými charaktery napsaná s neobyčejnou něhou a grácií. Neřeknu vám toho moc, protože to není třeba. Můžete se prokliknout na recenzi, jestli chcete. Já zmíním hlavně jen to, že Potrhaná křídla jsou zatím tou nejlepší knihou za rok 2016, kterou jsem si přečetl. Je to bezchybné dílo se skvěle vygradovanými emocemi a dynamickým dějem. Přečtěte si to.
Hodnocení na GR: 5*







Jestli zůstanu, Gayle Forman
Tohle byl další re-reading. Při té úžasné příležitosti, která se mi naskytla, protože mi tak dobře slouží zdraví, jsem si vzal do nemocnice právě tuto knihu. Mimo jiné. Naivně jsem si myslel, že budu mít chuť číst - neměl jsem. Nemocnice je děs a to nijak nepřeháním. Pro mě je to to nejhorší možný místo, kde můžu bejt a co je horší, teď nemůžu ani koukat na Chirurgy, aniž by to ve mně nevyvolávalo vředy. Každopádně If I Stay jsem dočetl hned nato, co jsem vypadl a ty city, co k tomu chovám se ještě prohloubily - je to neskutečná knížka a já jí naprosto miluju. Postavy, děj, flashbacky a tu zatraceně dobrou hudbu. Tahle knížka je poklad a já se k ní vždycky budu rád vracet.
Hodnocení na GR: 5*


Where She Went, Gayle Forman
A protože jsem měl od začátku roku doma dvojku v angličtině, česká obálka je o něco málo víc fujtajbl, než tahle, pustil jsem se do pokračování Formanové a zároveň další anglické knihy. A povím vám, bál jsem se, ale bylo to super! Sice mi tentokrát vadily flashbacky, narušovaly mi tempo čtení a nezajímaly mě, ale ten zbytek... Paráda. Miluju tohle pokračování, je to překrásnej příběh o lásce a svým způsobem je ještě lepší, než první díl, ale já musím konstatovat, že mi přišla jednička o něco flexibilnější a komplexnějí a sám jí mám radši, především díky příběhu a civilnosti díla. Nicméně jsem si i tohle užil. A taky jsou Adam a Mia borci, žejo. 
Hodnocení na GR: 4*



Za hranicí nevinnosti, Abbi Glines
Tady jsem bodoval zaslouženě. Jako ve škole. A dal jsem tomu jedničku. Takhle, já tuhle knížku zbožňuju. Fakt jo. Kdybych to měl bodovat podle sebe, tak bych tomu dal tak patnáct bodů z deseti a hvězdiček dal klidně šest, ale jelikož jsem trošku serioznější, napálil jsem tomu právě tu jedničku. A fakt mě to mrzí, protože jsem to slupnul jak malinu. Je to hloupý, je to stoka New Adult literatury, ale já to miluju. Ptáte se proč? Protože je to kravina a já se u toho směju jak vůl - což ale nebyl záměr autorky. Každopádně se těším na trojku! Juch! Je mi mimochodem líto všech čitatelek (a čitatelů), kteří tuhle knížku berou vážně.
Hodnocení na GR: 1* (což je vlastně hubená pětka)



Half Wild, Sally Green
V shrnutí za rok 2015 si první díl této série vysloužil označení "nejdivnější knížka roku" na čemž si stále trvám. Když jsem do téhle knihy vstupoval, nešel jsem do Half Wild, ale do vyhuleného vakua Sally Greenové, ale udělal jsem to moc rád. Sally Greenová je dokonalá. Kromě toho, že je neskutečně sympatická, tak mi do této tématicky zelené zkouřené krasavice zakomponovala LGBT tématiku, za což palec nahoru. Jestli si myslíte, že je ale série Hald Bad hloupá love story zasazená ve fantasy světe, pletete se. Je to kniha o lidech, o rasismu, nenávisti a je naprosto perfektní. A Nathan (ach bože, jak já ho zbožňuju) je nejlepší postava na kterou jsem kdy v Young Adult narazil. Přečtěte si to, zamyslete se, a uvidíte to sami. 
Hodnocení na GR: 4* (rezerva)


Dívka s devíti parukami, Sophie van der Stapová
Viděl jsem film - Děvět paruk - a ten se mi líbil. A zjistil jsem, že to má knižní předlohu a nato se ta předloha objevila ve výprodeji, a tak jsem si jí koupil. A ze začátku to bylo divný... špatný, ale pak to začalo bejt skvělý. Je to úplně něco jinýho, než byste od knížky o rakovině čekali a to se mi líbilo. Doporučuju film i knížku.
Hodnocení na GR: 3*








Stalker, Lars Kepler
Můj první Kepler. Co se tématiky stalkingu, tak dost mizerný, na muj vkus toho bylo fakt maličko, ale četlo se to prima. Od poloviny se to prakticky nedalo pustit a já dal za večer (noc) 300 stránek (ano umíral jsem následovný den). Těším se na další sérii Playground, to si přečtu.
Hodnocení na GR: 3*









The Hunger Games, Suzanne Collins
Další, za tento měsíc třetí a poslední re-reading. Hunger jsem jsem teď četl asi počtvrté nebo popáté, ale prvně v angličtině. A spokojenost, četlo se to nádherně a navíc jsem si opatřil čupr vydání, který na sebe ve společnosti stahuje všechnu pozornost. Heč.
Hodnocení na GR: 5*









Všichni jsme hleděli vzhůru, Tommy Wallach
Anotace slibuje příběh o lidech a přesně to dostanete. Nečekejte dramatický potyčky nebo extremistický kraviny ve stylu juch, začneme konečně žít!, očekávejte autentický příběh o mladých, s krásnou myšlenou, perfektními charaktery, bezchybnou autentičností a naprosto logickým dějem. Víc napíšu v recenzi, přijde mi to u nás v blogosféře zbytečně haněný, jen na základě očekávání. Každopádně si to prostě přečtěte, protože jestli máte rádi barvité postavy, příběhy s prima myšlenkou a překrásně poetickým názvem (ten fakt dělá dost), bude se vám to líbit.
Hodnocení na GR: 4*



Tak co, četli jste některou z knih? Nebo chcete? Podělte se se mnou o váš názor v komentářích! :)

12 komentářů:

  1. Za červenec jsi toho zvládl opravdu hodně! Já jsem ráda, když přečtu 5 knih za měsíc :D Zrovna se chystám pustit do čtení knihy Než jsem tě poznala, tak jsem na to moc zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! I já, i za pět jsem kolikrát rád, ale teď jsem prostě musel dohnat skóre. Než jsem tě poznala se ti bude číst skvěle! :)

      Vymazat
  2. Tyjo, ja za měsíc přečtu většinou tak polovinu co ty :D :) Zůstaň se mnou a Stalkera jsem taky četla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já i míň, než tu polovinu, jen jsem se prostě rozjel - musel jsem :D

      Vymazat
  3. Tahle stručná doporučení mám moc ráda. Mě Jo Jo nenadchla. Za to Potrhaná křídla moc chci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem rád, že to někdo vyhledává! Potrhaná křídla určitě přečíst - dokonalá věc. :)

      Vymazat
  4. Pěkné skóre :) Od R. Sepetys mě doma čeká V šedých tónech. Dívku s devíti parukami jsem taky v LK objevila a Stalker taky čeká na přečtení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, V šedých tónech na mě čeká také. :) A těším se na Sůl moře, další knížku Sepetys. :)

      Vymazat
  5. Ahoj, mám moc ráda tvůj blog a tak mě napadlo, jestli bys neměl někdy chuť si přečíst moji oblíbenou knížku "Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru" a udělat na ni recenzi, i když už teď tak trochu tuším, že ji moc hvězdiček nedáš. :D:D Díky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahooj! Mockrát díky, tohle člověka potěší! :) Je super, když někdo napíše takhle přímo, co bych si měl přečíst, nicméně knížku už jsem četl. :D :D :D Jestli máš Goodreads můžeš si mě uložit do přátel a mít tak přehled co čtu. :) Jinak tušíš správně, knížce jsem dal hodně nízké hodnocení. Pardon! :D Ani jsem jí nedočetl, nesedl mi jednoduše styl psaní a stylistika autora. Knížku jsem četl v Angličtině, ale mám jí i v češtině a hodlám jí dát ještě šanci, tak uvidím, no, nicméně mi prostě nesedlo to, jak je to napsané, nic jiného za tím nestojí. :D :)

      Vymazat