23. srpna 2016

Rozhovor s Rutou Sepetysovou! | Rozhovory

Zdroj
Ruta Sepetysová je mezinárodně uznávanou autorkou historické fikce, publikované více než v padesáti zemích a v třiceti šesti jazycích. Její knihy získaly více než čtyřicet ocenění a umísťují se na předních příčkách New York Times Bestseller. Kromě Potrhaných křídel a Soli moře, jež vyjde v září u nakladatelství CooBoo a jedná se o její nejnovější počin, ke knize V šedých tónech se momentálně chystá filmové zpracování. Ruta aktuálně žije s rodinou ve stromovém domě v Tennessee.

Za rok 2016 jsem přečetl přesně 46 knih, ale žádná nebyla tak dobrá jako V šedých tónech či Potrhaná křídla. Ty jsem si přečetl také a jsou zdaleka nejlepší. Co na této autorce miluji je její cit pro vyjádření těch nejpodstatnějších emocí, na stranách jejích knih nenajdete dlouhé opisy, přílišné popisy děje a citové vydírání, její knihy jsou naprosto upřímné a co více, ukazuje, že i na poměrně málo stránkách lze čtenáře okouzlit barvitými charaktery a neobyčejnou ideou. Mě si tato spisovatelka naprosto získala a rozhodně se zařazuje mezi ty nejoblíbenější. A patnáctého října se objeví v Praze, takže jestli jste se s touto autorkou ještě v literatuře nesetkali, být vámi, rychle to napravím. Nebudete litovat.


-Chtěla jste být vždycky spisovatelkou? Četla jste jako malá knihy, nebo tato vášeň pro čtení či psaní přišla později? 

Ano, vždycky jsem chtěla být spisovatelkou. Můj první román jsem napsala v devíti letech.

-Jak trávíte volný čas? Máte nějaký konkrétní čas vyhrazený ke psaní nebo píšete podle nálady?

Čas na psaní si vždy rozvrhnu. Jsem radši, když můžu pracovat déle, abych se ponořila do příběhu. Takže se vždy snažím vyhradit si několik dní a poté pracovat přibližně deset až dvanáct hodin denně. 


-Jaká je vaše největší inspirace při psaní?

Samota a příroda. Být sama venku, na procházce, pádlovat v kánoi, to vše je pro mě veliká inspirace. Když takto venku přemýšlím o mých charakterech a ději, umožňuji příběhu se odvíjet v mé hlavě a srdci.

-Píšete historickou fikci, takže předpokládám, že máte historii jako takovou ráda, jaké je vaše oblíbené historické období a proč? 

Ano, miluji historii! Je mnoho věcí, které můžu odhalit a naučit se z minulosti. Užívám si čtení a psaní o dvacátém století, protože se vyznačovalo velkými změnami a růstem.

-Píšete aktuálně něco? Můžeme očekávat další vaši práci?

Aktuálně pracuji na novém románu, ze kterého jsem vážně nadšená. Odehrává se ve to Španělsku v padesátých letech a prolíná se zde příběh plný naděje a žalu, během diktatury Francisca Franca. Ačkoliv kniha bohužel nebude vydána po několik let. Jsem pomalým spisovatelem. :( 

(Odepsal jsem, že si rádi počkáme, protože píše skvěle.)

-Chtěla byste vzkázat něco pro vaše fanoušky v České Republice? 

Ano! Pro všechny čtenáře v Česku - neskutečně vám DĚKUJI za podporu a přijímání mých knih, velmi se těším na naše setkání v Praze, ve středu, 15. října!
Můj český vydavatel, CooBoo, bude velmi brzy sdílet detaily!

Rozhovor s Rutou pro mě byl skvělým zážitkem. Psal jsem jí v době, kdy jsem dočetl Potrhaná křídla a ta byly jednoduše fantastická (recenze zde), chtěl jsem ji vyjádřit vděk a ona byla tak hodná, že mi poskytla i rozhovor. Byla doopravdy neskutečně příjemná, vděčná a nadšená z patnáctého října. Já nevím jak vy, ale já Rutu musím vidět. Zatím neznám zmiňované detaily, ale člověka, který napsal knihu, která mě emočně tak zničila musím vidět. A musím si nechat dát autogram. Takže do Prahy jedu, i kdybych se měl postavit na hlavu. 

A ještě jednou, jestli jste náhodou vy nedali autorce šanci, prosím, dejte. Je neuvěřitelná a nezapomenutelná.

Žádné komentáře:

Okomentovat