4. září 2016

Přečteno za srpen!

Za červenec jsem přečetl neskutečných dvanáct knih, což je na moje poměry neskutečné číslo. Doufal jsem, že i srpen by se mohl nést v podobných počtech a i když to nakonec skončilo o tři knihy méně, furt je to u mě nadprůměr. Jsem zvědavý, jak si povedu přes školní rok, no moc nadějně to nevidím. :D Každopádně tady už je ta devítka knih, nutno dodat, že velmi silná, které jsem za srpen přečetl:


Jiskra v popelu, Sabaa Tahirová (recenze)
Jako první jsem si vzal knihu, která mě zlákala díky Knižnímu battlu, který vymyslel a zrealizoval Host. Jiskra se mi líbila. Byla to neskutečně barvitá knížka, která se odehrávala ve světe, jenž mě naprosto uchvátil. I přes téma lásky a pár nedostatků, co se charakterů týče (více v recenzi), tak jsem si čtení maximálně užil a přečetl jsem ji za dva dny. Dva dny jsem se od téhle knihy nedokázal odtrhnout a to je u mě rekord, přečíst tak tlustou knihu tak rychle. Mám trochu strach z dalších dílů, protože si to u mě docela Sabaa zavařila tou láskou, kterou tam tak nutně musela zakomponovat, ale rozhodně se na další díl těším.
Hodnocení na GR: 4*


Odinovo dítě, Siri Pettersenová (rozhovor) (povinně přečíst)
Odinovo dítě je fantasy. Nutno dodat, že to není vůbec jako Jiskra v popelu, jedná se o hutnou, mystickou a těžkou fantasy ve stylu Tolkiena. Autorka, se kterou jsem mimochodem dělal rozhovor a která je ten nejsympatičtější autor se kterým jsem kdy komunikoval, stvořila do detailu provedený svět, inspirovaný trochou norské mytologie, s neskutečně báječnými charaktery. Já tuto knihu četl neskutečných deset dní, nemám zdaleka tušení proč, ale nakonec jsem v jeden dal celých 300 stran knihy, což je více než polovina. Je to dílo, které se vám ihned nevypaří z hlavy. Budete uchvácení světem a charaktery a budete toužit po dalším díle. Tak jako já. Nemůžu se dočkat jara příštího roku!
Hodnocení na GR: 4*

V šedých tónech, Ruta Sepetysová (rozhovor) (to si taky povinně přečtěte)
Na začátku prázdnin jsem si od autorky přečetl knihu Potrhaná křídla a byl jsem nadšený (recenze). O to více jsem byl v euforii, když jsem zjistil, že autorka patnáctého října dorazí do Čech! Věděl jsem, že se s ní musím setkat a nechat si nějakou její knihu podepsat a také jsem si řekl, že si do té doby přečtu nejen Sůl moře, která jí vyjde během aktuálních dní, ale také V šedých tónech, knihu, kterou jsem měl na polici už zatraceně dlouho. A řeknu to takhle: Od Sepetysový jsem četl tento rok dvě knihy a krom toho, že se stala mojí novou oblíbenou autorkou, její knihy jsou ty nejlepší. Skoro žádná jiná se jim tento rok ani nepřiblížila. A nutno dodat, že mě Tóny rozbrečely a já při knížkách nebrečím. 
Hodnocení na GR: 5*

Shut Out, Kody Keplinger
Otku jsem četl na začátku roku a byla perfektní, přečtěte si jí, proto jsem neváhal a když se mi naskytla možnost přečíst si Shut out, šel jsem do toho. Nutno dodat, že je kniha o děvčatech, které jsou naštvané na svoje kluky a tak jim dají utrum v sexu a veškerých podobných aktivitách. Žádnej sex, žádný líbání, žádný hlazení. A ten nápad jsem si já samozřejmě zamiloval, no to by tam autorka nesměla šoupnout k hlavní dějový linii milostnou linku. Dost hloupou a uhozenou, klišoidní. Celkově to bylo vtipné, ale občas jsem se neskutečně nudil, ale ve výsledku se mi to zkrátka spíše nelíbilo. Ale potvrdila se mi jedna věc, a to sice ta, že Kody píše v angličtině neskutečně krásně a plynule. Tak aspoň něco. #optimismus
Hodnocení na GR: 2*

Tahle píseň ti změní život, Leila Sales
Třetí re-reading vůbec (asi?), druhý za tento rok. Tuhle knížku miluju, nečtěte si jí, nechte mi jí, je moje. Ale můžete si na YouTube najít playlist z této knihy, je fantastický. O to se s váma podělím. O tu knížku ne.
Hodnocení na GR: 5*









Trilogie Drahokamů, Kerstin Gier (tip na knihu, ne recenze)
Dále jsem se vrhl na Trilogii Drahokamů, která mi byla všude možně doporučovaná, a já na to, že OK, tak si to teda přečtu. A protože jsem usoudil, že mít doma ty knížky asi rok a půl není nejlepší, pustil jsem se do nich. A naprosto jsem si to zamiloval. Fakt se musím Gierové omluvit, za to, že jsem jí tak podceňoval, ta série je totiž skvělá! Miluju postavy, Diamanta (aka Gideona), Xemeriuse, miluju ten humor a hlavně miluju, že z toho nedělá autorka nějakou hlubokou psychologickou kravinu, co vám dá do života novou životní filozofii a také víru v lepší zítřky. Jestli chcete nějakou krásnou oddechovou fantasy YA knížku, přečtěte si tohle, protože je to skvělé. 
Hodnocení každého dílu na GR: 4* 

It Ends with Us, Colleen Hoover (recenze, přečíst úvod!)
O pár odstavců nahoře jsem si vychvaloval V šedých tónech a tvrdil jsem, že skoro žádná jiná kniha nebyla tak dobrá, jako knihy od Sepetysové. Napsal jsem skoro, protože tahle se dostala hodně, hodně daleko. Přečtěte si jí. Je to o tom, co se děje ve skutečnosti a o čem lidi ani nemluví. Co je přehlížený, což je špatně. Tahle knížka má neskutečnou sílu změnit člověka, ale není to nějaká motivační kravina, kde by si autorka kompenzovala věci z minulosti nebo naháněla čtenáře. Je to upřímná a skvělá kniha.
Hodnocení na GR: 5*

Četli jste některou z knih? Chcete? Podělte se o názor v komentářích! :)

4 komentáře:

  1. Já osobně Gierovou nemůžu vystát, protože podle mě ty knížky nemají žádnou hloubku, i když je to možná účel mě se to nelíbí.

    OdpovědětVymazat
  2. Teda 12 knih je pěkný výsledek. Já četla Jiskru v popelu a Ódinovo dítě a byla jsem nadšená. Nalákal jsi mě na knihu V šedých tónech a po trilogii Drahokamy také pokukuji. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Přečetla si samé pěkné knížky, a teda parádní číslo oproti mé jedné ubohé knížce :( mohu jen závidět :) Těším se na přečteno za září ;) a další knížky, kterými se inspiruji.
    Krásné září, ahoj P.

    OdpovědětVymazat