14. listopadu 2016

Nejkrásnější knihy, které vlastním

Včera Matěnka (rozhovor s ní zde) vydala článek s nejkrásnějšími obálkami u ní v knihovně, čímž mi dodala inspiraci na psaní a focení po poměrně delší neaktivitě tady na blogu. Paradoxně se mi ale rozbil počítač a píšu z máminýho nottebooku, na kterým mi to absolutně nejde, nicméně koncept se mi zalíbil a jak už je zřejmé, zvládl jsem článek dopsat. I přesto, že se jedná o typ blogu s nulovou informační hodnotou, myslím, že každý z nás má svoje oblíbené obálky, které na člověka zkrátka působí dobře, a tak mi doufám prominete, že nepřispěji ničím zajímavějším. :)

Knihy nejsou seřazené postupně, vybíral jsem fotky náhodně.

Knížky v Angličtině


Golden Boy, Abigail Tarttelin
Jak sama Maťa u sebe v článku uvedla, je jedno jak moc se snažíte, tuhle knížku prostě pěkně nevyfotíte. Není možný vystihnout její krásu, přebal je totiž zlatý a třpytí se, přičemž já osobně jsem v životě neviděl podobně zpracovanou knihu. A taky je to jedna z mých nejhezčích knih vůbec. Jinak jsem se ke knížce dostal s Matěnkou skrz Better World Books.


Twilight, Stephanie Meyer
Stejné vydání mam vlastně i v češtině, ale je to takový to debilně lesklý a nešlo by mi vyfotit, tak jsem zvolil tohle. Myslím, že tahle obálka skvěle symbolizuje příběh Stmívání a já jí jednoduše zbožňuju, stejně jako knížku. Mimochodem teď si dávám re-reading. :)


Divergent, Veronica Roth
Nikdy jsem nebyl fanoušek téhle obálky, i přesto, že je to jedna z mých nejoblíbenějších knih, ale jakmile jsem dostal tenhle americký hardback, tak jsem se zamiloval. Pod přebalem je snad i hezčí. 


Beauty Queens, Libba Bray
Miluju tuhle obálku. Ta knížka má být prý satirická a výsměšná a už i to splňuje ta obálka. Nemůžu se dočkat! 


Thanks For The Trouble, Tommy Wallach
Tahle knížka je jen tak mimochodem v top pětici nejlepších za tenhle rok, akorát já vůl jsem na to furt nenapsal recenzi. Každopádně obálka je dokonalá a jestliže mě u nějaké knížky mrzí, že jí nemám v hardbacku, pak je to tato. 


The Next Together (První konec), Lauren James
Tak tuhle knížku mám prosím pěkně tak dlouho, až bych plakal a co je na tom nejvtipnější je to, že den nato co mi přišla CooBoo oznámilo, že získali na knihu práva. Štěstí jak stehno. A nejlepší je zas to, že už jí vydali a já si jí furt nepřečetl. Nicméně ta obálka je fakt pecková. 


Tonight the Streets Are Ours, Leila Sales
Není ta obálka prostě dokonalá? A ano! Konečně jsem se dostal k další knížce od Sales! Juch! A obsah byl vlastně taky fajn!

Knížky v češtině


V šedých tónech, Ruta Sepetysová
Jednoduchá obálka, kde je vyobrazena spousta emocí. A ty emoce si to samozřejmě udržuje i uvnitř. Je to Ruta. :) 


Sůl moře, Ruta Sepetys
Stejně jako V šedých tónech, i tato obálka je dost jednoduchá, zároveň i dost dramatická a skvěle tématická. A je na ní modrá, takže není co řešit. 


Krycí jméno Verity, Elizabeth Wein
Seriozně, Verity i Rose pod palbou mají jedny z nejlepších a nejkrásnějších obálek vytvořených českými grafiky vůbec. Absolutně je miluju.


Trilogie Drahokamů, Kerstin Gier
Podle mě až dětinské obálky, nicméně i tak naprosto okouzlující. Naprosto je zbožňuju. 


Otka, Kody Keplinger
Když jsem tuhle obálku viděl poprvý, doslova mě šokovala. A i když by to děvče potřebovalo trochu vlasů ještě natupírovat, tak tenhle obal zbožňuju. Je v něm plno emocí, je veselej a hodí se mi k příběhu.


Nebe je všude, Jandy Nelson
Kdo mě zná, ví že tuto obálku zbožňuju. Pokaždý, když se na ní mrknu, popadne mě taková příjemná těžkomyslnost a hned mam chuť si tu knížku přečíst. Což bych asi měl, doma jí mám sakra dlouho. 


Dám ti Slunce, Jandy Nelson
Když tady zmiňuju tuto knížku, akorát vám řeknu, že mám chuť si jí přečíst znova a asi se mi líbila víc, než jsem si myslel. Často se mi ten příběh vybavuje. A ta obálka... úžasnost! A kdo knížku má, nebo ji viděl v knihkupectví, ví jak moc nádherná je.


Hunger Games, Suzanne Collins
Vždycky jsem tenhle obal zbožňoval. Budu. Ten reprodrozd je borec.


Škola dobra a zla, Soman Chainani
Tahle série má obálky dokonalé, o tom žádná, nicméně dvojka se mně osobně líbí nejvíc. Ta obálka vás baví! Kamkoliv se mrknete, tam se skrývá příběh, ať už jde o běsnící reku, motýli nebo hady a ten čupr hrádeček za postavami, ta obálka prostě působí skvěle. 


Ostrov lhářů, E. Lockhart
Nevím jak u vás, ale znovu, na mě tento obal působí strašně těžkomyslně. Pokaždý když se mrknu, porazí mě vlna emocí. Na té fotce je zachycená přesná a detailní atmosféra knihy a ten filtr tomu stoprocentně dodává. Miluju tuhle obálku a řadím jí mezi nejlepší vůbec. 


Co mě naučil tučňák, Tom Michell
Má to cenu komentovat? Prostě tučňáček s šáličkou. Prostě. A ta vazba a ořízka... ach.


Řekni vlkům, že jsem doma, Carol Rifka Brunt
Nejlepší obálka ze všech vydání této knihy. Český grafik odvedl skvělou práci! Působí překrásně poeticky a zároveň dost emocionálně. Nemůžu se dočkat, až si knížku přečtu!


Panika, Lauren Oliver
Jednoduchá, tématická a působivá. 


Tím všechno začíná, Robyn Schneiderová
Dokonalá knížka, super cute letní obal. 


Kruh, Sara B. Elfgren, Mats Strandberg
Moje nejoblíbenější YA fantasy so far. A ta obálka... příjemně creepy, skvělá volba barev. Bomba!


Sněží, sněží, kolektiv autorů
Protože třpytky na obálce.


Dárek z pravé lásky, kolektiv autorů,
Další vánoční knížka. To zlaté ražení a růžová ořízka je prostě žůžo! 


Moře klidu, Katja Millay
Jednoduchá, modrá a pro mě osobně kouzelná, siluety se k této knize strašně hodí, je to totiž dost postavené právě na charakterech. A příběh taky super! 


Half Bad, Sally Green
Celá trilogie má fantastické obálky a i ještě lepší obsah. A taky miluju červenou a černou.


Podivuhodné a krásné soužení Avy Lavender, Leslye Walton
To pírko, to se prosím naživo třpytí. A celkově je tohle krásná kniha. Sladěná do modré a zlaté.

A jestli se mě ptáte, kde je Selekce, tak jsem vůl a zapomněl jsem na ní. Jako vyfotit jí. A jsem línej. Ale jak jste si mohli všimnou, mám rád modrou, a proto by tu dozajista byla. A taky proto, že mám rád zrzavé lidi. I přesto, že America je na přesdržku.

Nicméně to by byl konec. Já doufám, že jste se trochu pokochali, to byl totiž záměr. A do komentářů mi napište, které obálky očarovaly vás. :) 

11 komentářů:

  1. Ty jsi prostě naprosto můj člověk :D S popisky jako „Protože třpytky na obálce“ a „Prostě tučňáček s šáličkou“ jsou prostě neskutečně výstižný :D Některé ty obálky jsou fakt naprosto boží :) Ale třeba ty obálky k těm Drahokamům mi taky přijdou trošku dětinské, ale hodně se mi líbí ta originalita. Stejně si teď ani nevybavuju ty originální, nevadí :D Pěkný článek :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super článek :) Většinu obálek, co tu máš, taky naprosto zbožňuju, jenom bych asi ještě přidala Willa Graysona od Yoli, Aristotela a Danteho, nově vydané Stránky světa, české vydání HP a americké obálky Raven Boys a Percyho Jacksona. A zrzavé lidi mimochodem taky miluju! :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ari a Dante mají krásnou obálku, nicméně některé jí u mě trochu trumfly. A obálky PJ se mi absolutně nelíbí! :D:D:D Pardon!

      Vymazat
  3. Já mám slabost pro obálky z Hostu. Třeba taková Jiskra v popelu... Nebo Naslouchač. Procitnutí slečny Primové. V případě Kostičasu jsem se sice setkala s tím, že některým přišla obálka nezajímavá až nudná, ale mně přijde prostě dokonalá... <3 Obálky z CooBoo nebo z Plusu se mi líbí taky, ale jak které :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Host má dokonalé obálky! Zrovna Jiskra se mi nelíbí, ale Kostičas je úžasný, tedy hlavně to provedení a ražení! :)

      Vymazat
  4. Já nevim, mně obálka Verity přijde hrozná... :D Ale celkově no, nesnáším na obálkách lidi, postavy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jí miluju :D Jinak postavy na obálce taky nemusím, tady na těch mi to akorát sedí. :D :)

      Vymazat
  5. Tyjo, Golden boy je vážně boží! A obálka Moře klidu mě vždycky tak nějak vnitřně uklidní... :) Každopádně super výběr, ve většině se s tebou shodnu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moře je celkově strašně uklidňující knížka. Musím si dát re-reading!

      Vymazat
  6. Některé knihy mám taky. A po pravdě bych asi ze své knihovny nedokázala vybrat nejhezčí obálky. Mě se líbí snad všechny :-D

    OdpovědětVymazat