12. listopadu 2016

Přečteno za říjen!

Byl jsem línej, jsem línej, budu línej, a proto shrnutí zveřejňuji až teď, a taky proto jsem toho přečetl tak málo, a tudíž rovnou a bez keců vám ukážu knížky, který jsem si teda přečetl. Ámen. ♥

Byla jsem tu, Gayle Forman (recenze)
Jak jsem již v mojí recenzi zmiňoval, Gayle u mě není žádným nováčkem. If I Stay, další její kniha, je u mě totiž obrovskou srdcovkou, a tak jsem se na její další knížku fakt těšil, a právě po I Was Here jsem pokukoval už dlouho a měl jsem si jí v plánu pořídit v angličtině, nicméně nakonec ji Yoli vydalo s tou neskutečnou obálkou a já jsem podlehl. A samotná kniha byla docela skvělá. Sugestivní, depresivní, většinou autentická a já si jí naprosto užil. I přes téma sebevraždy nejlepší kamarádky si myslím, že se Formanové podařilo vykřesat do žánru ještě něco navíc. A mělo to prima atmosféru!
Hodnocení na GR: 4*


Eragon, Christoper Paoliny 
Nečtu fantasy. Nemám rád fantasy. Můj žánr je Young Adult a vše, co se kolem toho týče a i když s tím žánr fantasy značně souvisí a inspiroval plno YA, nečtu to. Ale bláhově jsem si na Humbooku myslel, že si to nechám od autora podepsat. Haha. Nakonec jsem utahanej a umačkanej od lidí po Rutě skončil s bff v KFC a tam jsme se zřídili snad ještě víc, než bylo možný. Nicméně Eragona jsem si rozečetl a chytlo mě to. Četl jsem to dlouho, ale strašně mě to chytlo, nebylo to vyloženě hutné a syrové, a to se mi strašně líbilo, vůbec jsem se při tom nenudil a byl jsem s tím fakticky nadmíru spokojen, zaskočený tím, jak moc dobré to je. A taky miluju draky. ♥ 
Hodnocení na GR: 4*  

Farma zvířat, George Orwell
Na konci měsíce na mě začalo dopadat, že jsem přečetl pouhé dvě knížky, a tak jsem si vytáhl tuto všemi známou a všemi opěvovanou novelu. A teď pozor, protože budu za naprostýho debila, ale já jako vím, že to je alegorie, a že to je prostě všechno nemožný, ale na mě to bylo prostě příliš drastický! Tahle knížka prostě není pro někoho, kdo miluje a brání zvířata a práva zvířat vhodná! V tu chvíli, když to čtete, tak je strašně těžký si furt vštěpovat, že to není reálný, že jedno zvíře záměrně nevraždí druhý zvíře! Bylo to pro mě nepříjemně znepokojující, ale zato taky působivý. Hvězdička dolů šla kvůli délce, podle mě to prostě mohlo být kratší.
Hodnocení na GR: 4*


Tak co, četli jste něco zmiňovaného? :) A jak se vám to líbilo? 

4 komentáře:

  1. Eragona jsem ještě nečetla a to mi doma leží už pěkně dlouho. Každopádně také fantasy zrovna moc nevyhledávám, ale když už ho mám doma a navíc se ti líbil, pustím se do něj. :D Jinak na Orwella se chystám ještě v rámci čtení k maturitě, která už klepe na dveře. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem rád, pak musíš poreferovat! Mě čeká maturita za dva roky a docela pláču, protože já a škola... :D:D:D Nicméně od od Orwella si chystám určitě přečíst ještě 1984. :D

      Vymazat
  2. Byla jsem tu jsem taky četla, taky asi v říjnu. Docela dobrý, i když na If I Stay nemá. Ale přijde mi to celkem výstižné. Na podobné sebevražedné téma doporučuju Proč? 13x proto! (aka Thirteen reasons why)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. If I Stay a v tomhle případě i Where She Went překoná málo co. Jinak co se týče Thirteen Reasons Why, tak to si chci přečíst pekelně dlouho! Mrknu se po ní...

      Vymazat