4. prosince 2016

Přečteno za listopad!

Za listopad jsem přečetl pouhou čtveřici knih, přičemž se mi ale dostaly do rukou vážně perly. Sáhl jsem například po diskutovaném Pokoji, dal si re-reading Twilight a nevyhnul jsem se ani další knize od autorky Tahle píseň ti změní život, která je mnou velmi vychvalovaná.

Tonight the Streets Are Ours, Leila Sales
A Salesovou, autorkou Písně, hned začnu. Tahle knížka na mě působila velmi slibně, uchvátila mě obálka, název a i anotace. Je to totiž příběh o dívce, která si zažije rozpad rodiny a cítí kolem sebe, že jí lidi nedávají tolik lásky, kolik jim dává ona a narazí jednou na blog, který se jí neskutečně zalíbí, a díky tomu tak poznává autora samotného a následně se v knize rozplétají vztahy všech postav, a to na mě působilo hrozně fajn. Celkově se mi knížka líbila, ale mohla být kratší. Měla naprosto parádní a netypické charaktery, jevila se realisticky a je to tak trochu něco jiného, než byste čekali. V závěru bych knížku doporučil, ale radím od toho moc neočekávat.
Hodnocení na GR: 3*

Illuminae, Amie Kaufman, Jay Kristoff
Illuminae je kniha, o které se teď prostě mluví. Všichni si jí fotí, všichni komentují její grafickou stránku a zvláštní formát a většině se i líbí. Mně se nelíbila. Jakože vůbec. Víc vám řekne moje recenze, ale zkráceně, nic mi to prostě nedalo. V podstatě tam nebyly žádné postavy se kterými jsem se mohl ztotožnit a grafika mě také příliš neoslovila. A co se nápadu napsat knížku z chatů, vypovědí svědků a deníkových zápisků týče, to na mě nefunguje. 
Hodnocení na GR: 1*






Twilight / Stmívání, Stephenie Meyerová
Stmívání miluju od osmi a budu ho milovat bezpodmínečně navždycky. Nikdy si k tej knížce nevytvořím negativní postoj a je mi fuk co o tom ostatní říkají, pokud se nad tou knížkou zamyslí sami za sebe a nehodnotí jí s většinou (a nenacpou pak Selekci 5*). Jinak ale miluju ten příběh, miluju Bellu a miluju styl psaní Meyerové. Spousta lidí si stěžuje na to, že se postavy chovají neautenticky, s čímž absolutně nesouhlasím, protože prostředí mezi mladými vyjádřila autorka na jedničku, stejně jako chování všech charakterů. Sice je tu to téma lásky, ale abych si na to stěžoval, jsem proti tomu až moc zaujatý. :---)))) A navíc, beztak se pravděpodobně po čase rozejdou, když je to všechno omrzí. Ale o tom to vůbec není. 
Hodnocení na GR: 5*

Pokoj, Emma Donoghue
Vážně nevím, jestli se dostanu k tomu napsat recenzi, ale jestli tohle čirou náhodou čtete a jestli vás tahle knížka čirou náhodou zaujala, přečtěte si ji. Je skvělá. Najdete tady spoustu emocí, budete číst z naprosto odlišné perspektivy, než jste kdy četli a absolutně tu knížku zhltnete, já jí zvládl během dne, nedokázal jsem se od ní hnout. Má to myšlenku, má to spád a je to jednoduše skvělé.
Hodnocení na GR: 4* 






Tak co, četli jste něco, co já? :) Jak se vám to líbilo? A zaujala vás některá z knih? :) 

4 komentáře:

  1. I čtyři knihy jsou pěkné. Hezké čtení v tomto měsíci :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Filmy Twilight znám nazpaměť, ale ke knihám jsem se pořád nedostala a už to chci konečně napravit (stejně to mám i s Harrym Potterem, jej :D). Jinak o recenzi na knihu Pokoj bych vážně stála, uvažuju o jejím přečtení. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hele nevím, jestli se jí dočkáš, ale plánuju (samozřejmě už týdny) článek na knížky, na které jsem recenze nedělal, ale stojí za přečtení a Pokoj by tam určitě byl! :D Je to z pohledu pětiletého dítěte, čím je to strašně zvláštní, ale nikdy u toho nemáš pocit, že to je přehnané a patetické. Zkus si přečíst prvních pár stran, a když zaujmou, zkus to, podle mě fakt není pravděpodobné, že by se někomu ta knížka nelíbila, je fakt skvělá!

      Vymazat