16. prosince 2016

Tipy na seriály #1: seriál, kde literatura docela žije - Younger

Protože seriály patří rozhodně mezi moje záliby, kterým se věnuji rozhodně hojněji, než bych měl, rozhodl jsem se začít na blog přispívat na blog touto krátkou nepravidelnou rubrikou. I přesto že mám blog knižní, časem bych rád přidal nějaké to filmové či právě seriálové obohacení, a tak se toto dá považovat za takový první krůček.

Pro tento první blog jsem se rozhodl nevybrat seriál náhodně, ale zvolil jsem si téma, které by právě milovníky knih mohlo zaujmout nejvíce - knihy. Neukážu vám čistě knižní televizní sérii, ale představím vám super zábavnej seriál, kterej se mi neskutečně zaryl do srdce a knižní tématikou je dost obohacen.

#YOUNGER (csfd, imbd)

Výsledek obrázku pro younger
zdroj

Velmi stručně, tento seriál je o Lize, čtyřicítce, co právě řeší rozvod a hledá po dekádě nečinnosti práci, jenže zjišťuje, že najít si práci je v jejím věku, v NYC, sakra těžký. A i přesto, že je matkou, vypadá mladě. A to je prosím moc důležitý, protože právě to, trocha make-upu, edukace o tom, co se čte a poslouchá v dnešní generaci, to ji umožní hrát dvacítku a najednou je najít si práci strašně snadný. Liza se ocitá mezi naprosto jinou věkovou kategorií, najde si přítele a celý její život se naprosto obrací vzhůru nohama.

Čím je seriál spojený s knižní tématikou? Odehrává se v nakladatelství! A je to vážně paráda! Pokaždý si říkám, jo, tak tam chci dělat. A samozřejmě to znamená, že je zde spousta odkazů na nespočet autorů a děl a je to fakt super. Neopomíná se Austenová, Hunger Games a ani Larson. 

Co na tomto seriálu absolutně miluju jsou charaktery a boření tabu. Ty postavy jsou neuvěřitelně super, pozitivní, otravný (v dobrym!), autentický. A když prostě vezmete čtyřicetiletou ženu a tu přesunete mezi mladý lidi, vzniká tolik úžasných situací, kdy vám dochází, že věk je jenom číslo, že chování se podle věku je hloupost, že každý je svým vlastním pánem. Seriál ale skvěle pracuje se všemi předsudky a je to neskutečně atmosferická a vtipná věc. Mě to chytlo od první minuty a nikdy jsem za těch 36 dílů nezažil, že bych se nudil. Jeden díl má dvacet minut, což je na jednu stranu fajn, ale na druhou ne, protože člověk chce tohoto seriálu víc!

Younger je až podivně svěží, vtipný, optimistický, jasně že trochu dramatický, a skvěle zahraný příběh s úžasnou hlavní hrdinkou, ve kterém se skrývá strašně moc. O dost víc, než se na první pohled zdá. Člověk v tom nachází spoustu myšlenek a podnětů k přemýšlení. Mám za sebou už několik re-watchingů a hodlám v nich pokračovat, protože to strašně rychle uteče a já to prostě miluju. Ty postavy mi strašně přirostly k srdci. A taky tu hraje Hilary Duff a kdo proboha nemá rád Hilary Duff?

Viděli jste seriál, zaujal vás? Napište mi to do komentářů! Feedback je důležitej a já si ho cením! ♥ 

9 komentářů:

  1. O Younger jsem už někde něco slyšela, nicméně mě to zaujalo až po tomto článku. :) Určitě si ho někam zapíšu, abych na něj nezapomněla, teď mám ale rozkoukané seriály dva, plus ještě několik anime, takže ho nejspíš prozatím odsunu na neurčito. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se mrkni a dej šanci prvním dílům - 20 minut není moc! :)

      Vymazat
  2. Na seriál jsem narazila před pár měsíci a souhlasím, je opravdu parádní! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Na seroše moc nepozerám, ale Younger je moja srdcovka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší! Jinak ti musím příležitostně poděkovat za ten knižní tip na Shadow and Bone trilogy, o knížce vím, ale nebyl jsem si jistý, jestli jí chci číst (spíš jsem chtěl sáhnout po další knížce autorky - Six of Crows) a musím jí mít, takže po Vánocích rozhodně objednávám! Přinejmenším první díl! :D :)

      Vymazat
  4. Můj watch-list nemá konce, ale tohle si tam prostě musím připsat! Nejspíš na to mrknu hned po dokoukání Scream Queens! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Update: Koukám na třetí díl a je to skvělý a hlavně vtipný! :D

      Vymazat
    2. SCREAM QUEENS JSOU NEJ

      To jsem rád! Je to boží, asi si dám rewatching :D:D:D

      Vymazat