3. února 2017

Přečteno za prosinec! (ano, už)

Konečně i já mohu zveřejnit můj souhrn přečtených knih za prosinec! Takže bez okecávání na úvod, tady to je:


Pomsta a rozbřesk, Renée Ahdiehová (recenze)

Jak může většina vás vědět z recenze, Pomsta to u mě projela. Krátce řečeno, bylo to nudné, postavám jsem nevěřil a retelling mi zde přišel pouze jako taková kulisa pro obyčejnou a nudnou love story. Knížka byla vážně úžasně napsaná a četla se skvěle, autorka si umí hrát se slovy tak, aby čtenáře hned zaujala a orientální prostředí tomu vážně dodává, ale na to, aby mě to více zaujalo to je prostě málo.

Hodnocení na GR: 1*




(Ne)obyčejný kluk, R. J. Palacio
Skvělá kniha. Je to o klukovi s deformovaným obličejem, který nastupuje do školy a ač asi úplně nepřekvapí, rozhodně tento příběh člověka potěší a možná i dojme. Je to spíše middle-grade ale skvělá, autorka nám zde představuje hned několik perspektiv a charakterů, které mají co člověku dát. A pro děti to je fakt pecka!

Hodnocení na GR: 4*






Dárek z pravé lásky, kolektiv autorů


Miluju tuhle knížku! Jo, jsou tam povídky, které se mi totálně nelíbily, ale jako celek to na mě vážně zapůsobilo a hlavně mě naladilo na Vánoce. A to je úspěch, protože Vánoce nesnáším. Tahle knížka vám připomene to, co je asi v této době nejdůležitější: jídlo, rodinu, jídlo, štědrost, jídlo, přátele a v neposlední řadě jídlo. Vážně, dost povídek tu bylo o jídle, zajímavé ale je, že to byly ty nejlepší. :D

Hodnocení na GR: 4*



Dospělost je mýtus, Sarah Andersen

Nejvtipnější knížka roku a celkově jedna z nejlepších. Smál jsem se celou půl hodinu, přesně tak dlouho mi trvalo tu knížku přečíst a zvládl bych to dřív, nebýt faktu, že jsem smál příliš a nebyl schopný přes slzy v očích číst. Sarah prostě musí úsměv probudit ve většině čtenářů!

Hodnocení na GR: 5*






My ostatní tu prostě žijem, Patrick Ness

Tahle kniha se k mému překvapení dostala do mojí top trojky nejlepších knih za rok 2016. Jelikož se jedná o recenzní výtisk pro Martinus, recenze se objeví během následujících dní na blogu, ale zatím můžu prozradit, že mi to zatraceně zamotalo hlavu, vzbudilo ve mě hrozně upřímný úsměv a... počkejte si... zahřálo u srdce! Bylo to vážně báječný, trošku výsměšný k všem hloupým záchranám světa na které v YA často narážíme a já si to vážně zamiloval. A ta knížka navíc svítí ve tmě!

Hodnocení na GR: 5*



Král Lávra, Karel Havlíček Dobrovský

O tom jsem věděl ze školy, protože jsme zrovna dobrali český romantismus. (bacha, moje super storka ze soboty) Mamka mě ten den zavolala k rodinnému obědu, ale ještě nedovařila a já, protože jsem neměl co dělat, jsem si přečetl tuhle krátkou satirickou báseň. Šlo to.

Hodnocení na GR: 3*





Harry Potter a Kámen mudrců, J. K. Rowlingová

Re-reading ilustrované edice Harryho! Bylo to kouzelný a nemůžu se dočkat až se vrhnu na Tajemnou komnatu. Ilustrace to nechávají ožít v úplně nových rozměrech a to je na tom báječné. Jsou povedené, stejně jako knížka. A k Vánocům mi Harry prostě patří. :)

Hodnocení na GR: 4*






Bajky Barda Beedlyho, J. K. Rowlingová

A jelikož jsem byl na Harryho naladěný a byl nakrknutý, že jsem utratil peníze za film v kině, kterej nestál absolutně za nic (Reinkarnace), zašel jsem si koupit Bajky. ♥ Ty jsem si jednoduše užil a zamiloval a nic jimi rozhodně nezkazíte!

Hodnocení na GR: 4*






Jaká byla nejlepší knihy, kterou jste za prosinec přečetli? :)

2 komentáře:

  1. Jéje, teď se té Pomsty a rozbřesku docela bojím. Snad to na mě zapůsobí líp, než na Tebe. Na druhou stranu, mě zase naprosto zklamal Dárek z pravé lásky, který jsem ani nedočetla... Jinak za mě v prosinci asi vedlo Illuminae, když takhle vzpomínám, to byla pro mě překvapivá pecka :) Těším se na lednové shrnutí, měj se pěkně!

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný počet knih za měsíc. :) Na Dospělost je mýtus se hrozně těším, chci si ji brzo přečíst! Na tuhle knížku od Nesse jsem se původně nechystala, ale počkám si na tvoji recenzi a možná svůj původní plán přehodnotím. :D Harryho jsem pořád nečetla, ale od Vánoc mám celý box, takže po maturitě je to jasné! :D

    OdpovědětVymazat